1. Laps viibib arengut soodustavas ja turvalises keskkonnas, saab tuge ja julgustust kehaliseks, vaimseks ja sotsiaalseks, sealhulgas kõlbeliseks ja esteetiliseks arenguks, tal on võimalused ja tingimused uute teadmiste-oskuste omandamiseks ning individuaalseks ja loovaks mänguks.
2. Lasteaed ja kodu taotlevad lapse kasvatamisel, arendamisel ja õpetamisel ühiseid eesmärke. Lapsevanemad saavad tuge ja nõustamist lapse kasvatamisel ja arendamisel.
Lapse loomulik huvi hankida teadmisi ja saada kogemusi ümbritseva elu, looduse ja ühiskonnanähtuste mõistmisel leiab toetamist, tal kujunevad eeldused tervikliku maailmatunnetuse kujunemiseks.
Laps omandab ea- ja võimetekohasel tasemel süstematiseeritud teadmisi, arusaamu, tõekspidamisi ja oskusi, tal kujunevad eeldused kasvada aktiivseks, vastutus-, otsustus- ja valikuvõimeliseks, koostöövalmis inimeseks.
Laps tutvub ea- ja võimetekohasel tasemel uute mõistetega, tema sõnavara laieneb. Lapse mõtlemine, mälu, tähelepanuvõime, loovus ja eneseväljendusoskus arenevad.
Lapsel kujunevad eeldused igapäevaeluga toimetulekuks ja elukestvaks õppeks.
Laps õpib väärtustama oma tööd, tema positiivne “mina”-pilt tugevneb.
Lapsel kujuneb armastus oma kodu, kodumaa, selle inimeste, looduse ja kultuuri vastu. Laps tutvub eakohasel tasemel rahvakalendriga.
Laps huvitub loodusest, õpib märkama selle ilu, saab ettekujutuse inimese sõltuvusest loodusest ning vastutusest keskkonna säästmisel.
Laps tutvub erinevate kunstivormidega, kohaliku ja rahvusliku kultuuriga, võimaluse korral ka teiste kultuuridega.
Laps kogeb erinevaid emotsioone, tema tundeelu rikastub.
Lapsel kujuneb arusaam erinevate inimeste erinevatest võimetest ja oskustest. Tal kujunevad eeldused kasvada mõistvaks, kaastundlikuks, hoolivaks ja teisi austavaks inimeseks.
Laps õpib eakohasel tasemel oma tervist hoidma, õigesti toituma ja tervislikust liikumisest rõõmu tundma.